2013/05/29

YOU BELONG WITH ME -Taylor Swift-

今回は、Taylor Swift の"You Belong With Me"を訳しました。
高校生!青春!って感じの曲です。

この曲は日本でもけっこう有名だと思います。
何年か前にめざましテレビで紹介されてたってのをいまだに覚えています。
まだ高校生だった頃ですね。いまはそんな時間に起きれていない(汗

MVに出てくる2人の女の子。
どっちもTaylor とは思えないほど見事な1人2役ですね。
黒髪の方はほんとに嫌な女って感じがよく出てます…

そして最後の白いドレスのTaylorが美しい…
この曲は曲だけじゃなくてMVも好きです。
ちゃんとストーリーがあって、見入っちゃいますね。
ぜひご覧ください。



You Belong With Me
By Taylor Swift


You're on the phone with your girlfriend ‒ she's upset,
She's going off about something that you said
'Cause she doesn't get your humor like I do.

あの子と電話 電話の向こうは険悪ね
あなたの一言にカチンと来たのね
私なら冗談だってわかってあげられるのに

I'm in the room ‒ it's a typical Tuesday night.
I'm listening to the kind of music she doesn't like.
And she'll never know your story like I do.

自分の部屋でいつもの火曜日
音楽を聞いてる あの子はこんなの聞かないだろうな
それにあなたのことも私ほど知らないのよ

But she wears short skirts
I wear t-shirts
She's cheer captain
And I'm on the bleachers
Dreaming about the day when you wake up and find
That what you're looking for has been here the whole time.

でもあの子はミニスカ
私はTシャツ
あの子はチア部でキャプテンなのに
私なんか外野席で応援よ
あなたが目覚めて そして気づいてくれないかなって夢見てるの
探してた人はずっとそばにいたんだって

If you could see
That I'm the one
Who understands you.
Been here all along.
So, why can't you see ‒
You belong with me,
You belong with me?

あなたをちゃんとわかってるのは
私だけだって ずっとそばにいたんだって
あなたが気づいてくれたらな
なんで振り向いてくれないの?
私と一緒がいいって
そう思ってくれないの?

Walking the streets with you in your worn out jeans
I can't help thinking this is how it ought to be.
Laughing on a park bench thinking to myself,
"Hey, isn't this easy?"

破れたジーンズ履いたあなたと歩く道
こうでなくっちゃって思わずにはいられないわ
公園のベンチで笑いながら思ったの
とっても居心地がいいわってね

And you've got a smile
That can light up this whole town.
I haven't seen it in awhile
Since she brought you down.

あなたは素敵な笑顔を見せる
街中ぱっと明るくなっちゃうみたいなね
でもしばらく見てないわ
あの子になんか言われて落ち込んじゃってからじゃない?

You say you're fine ‒ I know you better than that.
Hey, what you doing with a girl like that?

あなたは元気だよって言うけど そうじゃないってわかるんだから
なんでそんな子と付き合っちゃうの?

She wears high heels,
I wear sneakers.
She's cheer captain,
And I'm on the bleachers.
Dreaming about the day when you wake up and find
That what you're looking for has been here the whole time.

あの子はハイヒール
私はスニーカー
あの子はチアのキャプテンだけど
私なんか外野席で応援よ
あなたが目覚めて そして気づいてくれないかなって夢見てるの
探してた人はずっとそばにいたんだって

If you could see
That I'm the one
Who understands you,
Been here all along.
So, why can't you see ‒
You belong with me?

あなたをちゃんとわかってるのは
私だけだって ずっとそばにいたんだって
あなたが気づいてくれたらな
なんで振り向いてくれないの?
一緒にいてほしいのに

Standing by and waiting at your backdoor.
All this time how could you not know, baby ‒
You belong with me,
You belong with me?

家の裏口で待ってるのに
いつもいつもなんで気づいてくれないの
私の隣がいいって
そう思ってくれないの?

Oh, I remember you were driving to my house
In the middle of the night.
I'm the one who makes you laugh
When you know you're 'bout to cry.
I know your favorite songs,
And you tell me about your dreams.
Think I know where you belong,
Think I know it's with me.

あなたが家まで送ってくれたの覚えてる
もう真夜中だったわ
あなたは泣きそうだったけど
私といたら笑ってくれたじゃない?
好きな曲も知ってる
夢も教えてくれたわ
あなたの居場所わかってるつもりよ?
私と一緒にいる方がいいって

Can't you see
That I'm the one
Who understands you?
Been here all along.
So, why can't you see ‒
You belong with me?

あなたをちゃんとわかってるのは
私だけだって ずっとそばにいたんだって
私に振り向いてほしいのに
なんでこっちを見てくれないの?
隣にいてほしいのに

Standing by and waiting at your backdoor.
All this time how could you not know, baby ‒
You belong with me,
You belong with me?

家の裏口で待ってるのに
いつもいつもなんで気づいてくれないの
あの子じゃなくって私だって
そう思ってくれないの?

You belong with me.

私はあなたがいいのに

Have you ever thought just maybe
You belong with me?

ちょっとでも考えたことない?
私と付きあおうって

You belong with me.

私に恋して…

Internet Explorer is not supported.


ADVERTISEMENT



0 件のコメント:

コメントを投稿

こちらのブログではコメントを承認制にさせていただいてます。
公開までしばらくお待ちください。