2015/03/08

ALREADY HOME -A Great Big World-

先日、生まれて初めて美容液のパックをしてみました。
試供品だったんですけど、やったら自分の肌じゃないみたいで…
ちょっと新鮮でしたが、もらいものでもないと自分ではやらないだろうな(笑

さて、あいも変わらず前文は関係ないんですが、
今回は、A Great Big Worldの"Already Home"を訳しました。

遠距離恋愛を歌った曲です。
まだ家には帰れないけれど、寂しい時には僕が家にいると思って。
とかそんな意味じゃないかと。気持ちは離れてないからねって。

これ、MVがすごく好きです。
お互い別々の場所だけど、同じ時を過ごしてるって感じが素敵。
Darrenが出てるから好きというのもありますが(笑
相手の女性は、Jessica Szohr(ジェシカ・ゾア)さんです。

ではでは、ぜひご覧ください。



Already Home
By A Great Big World

You say love is what you put into it
You say that I'm losing my will
Don't you know that you're all that I think about?
You make up a half of the whole

君は言う 愛とはのめりこむもの 
僕が意志を失いかけてると
君のことだけを考えているというのに
僕の世界の半分は君なんだ

You say that it's hard to commit to it
You say that it's hard standing still
Don't you know that I spend all my nights
Counting backwards the days 'til I'm home?

君は言う とても身を委ねてはいられない
じっと立ってなんていられないと
僕がどんな夜を過ごすのか知ってるだろうか
帰れる日までを指折り数えている

If only New York wasn't so far away
I promise the city won't get in our way
When you're scared and alone,
Just know that I'm already home

ただニューヨークがあんなに遠くなければ
あの街が僕らを邪魔したりはしないのに
君が怖くて寂しい時は
どんな時も 家にいるから

I say that we're right in the heart of it
A love only we understand
I will bend every light in this city
And make sure they're shining on you

僕たち愛の中心にいるんだ
僕らだけが知る愛
この街に降り注ぐ光を全部集めて
君を照らしだそう

If only New York wasn't so far away
I promise the city won't get in our way
When you're scared and alone,
Just know that I'm already home

ただニューヨークがあんなに遠くなければ
あの街が僕らを邪魔したりはしないのに
君が怖くて寂しい時は
どんな時も 家にいるから

When life takes its own course
Sometimes we just don't get to choose
I'd rather be there next to you
Promise you'll wait for me, wait for me
Wait 'til I'm home

人生は成り行きで
時に僕たちは選択できない
本当は君の隣にいたいんだ
約束してほしい 僕を待つと 待っていると
僕が帰るまで

All I have is this feeling inside of me
The only thing I've ever known

僕の中にあるこの気持ちが全てなんだ
初めて感じた 唯一のもの

If only New York wasn't so far away
I promise the city won't get in our way
When you're scared and alone,
Just know that I'm already home

ただニューヨークがあんなに遠くなければ
あの街が僕らを邪魔したりはしないのに
君が怖くて寂しい時は
どんな時も 家にいるから

If only New York wasn't so far away
I will be there every step of the way
When you're scared and alone,
Just know that I'm already home
Just know that I'm already home

ただニューヨークがあんなに遠くなければ
いつだって 飛んで行くのに
君が怖くて寂しい時は
どんな時も 家にいるから
どんな時も 家にいるから



Internet Explorer is not supported.


ADVERTISEMENTS



0 件のコメント:

コメントを投稿

こちらのブログではコメントを承認制にさせていただいてます。
公開までしばらくお待ちください。